Wednesday, October 28, 2009

malam ni mesti makhluk ma1 tade yg g dating

merujuk kepada tajuk diatas.kompem!tade org g dating..
sebabnye...1 blok tade air..huhu
dan2 tade air ptg..kalau tade air tgahari ke tgh malam br xpela kan..
isk.isk.

tade air bukanla masalah besar smp cikmemy nk tulis kt blog ni.
cume tade air ni memg kompem! wat cikmemy teringat zaman mude mudi kat matrik dlu.

cikmemy dulu duk ngaji kat matrik negeri 9.matrik ni memg la tersangat glemer ngn kes2 ketiadaan air

dan2 yang paling haru..
air tade mesti tyme exam..bgus kan!mgkin ni salah 1 faktor knape cikmemy nye pointer rendah..haha(sendiri tak belaja maw salahkn air pulak)

oke..cube bayangkan anda duduk di tingkat 3(tade lif oke!) dan hampir semggu tade air..diulang, seminggu!
pagi ptg siang malam duk keje tadah air kat depan umah felo..
2 nasib bek la felo cikmemy baik ati sedekah air beliau kat kami.buat nye macam blok lain yang felo nye kedekot air yg kerajaan bayar..lu pk la sendiri cmne dorg idup..huhu

da tadah air..kne lak angkut smp 3 tgkat..haru x haru la kene g2...as a result..sume makhluk2 matrik negeri ni tumbuh muscle kat tgn beserta sakit pinggang yg ekstrim ye.

oleh kerana kes ketiadaan air seringkali berlaku, pada awalnya cikmemy n de geng haru biru la gak..
tapi setelah keadaan berlanjutan , kami mengambil keputusan tok tak payah mandi.mandi lau ade kelas jek..huhu.nasible..tyme 2 pakwe kami jauh.selamat ler kan?

pnh sekali bgun tido, cikmemy memy mencarut abis..1 bilik mencarut seyh.puncanye.suda semgu tade air ok.n pagi2 2 pas azan subuh adela makhluk bijak pandai yang merasekn diri nye mempunyai kuasa besar memegang speaker telah membebel panjang mengenai masalah air ini..beliau,(name yg x ingin cikmemy amik taw,
dgn bangganya mengatakan masalah tiada air ini hanya la masalah kecik..(peh!lau da semgu tade air, da semgu baju tak basuh, da smgu ko sakit pinggang, da semgu ko stres sebab tyme 2 exam.masalah kecik ke cik kak?)
dan2 bgun pagi disajikan dengan bebelan seperti itu.peh!panas ati gak sume org..huhu

tapi 2 la..kes2 kat matrik yg g2 wat cikmemy jadik kebal sket skrg..tade air kt ma1 ni bkn masalah besar.agak2 da tak tahan nk membuang, bak kate pakcik payung ijau, lari saje ke kolej berdekatan.
sekian.tamatlah crite air cikmemy tok arini..


notakaki :
-bukan sekali jek tade air kat matrik 2..berpuluh kali sehingga tak dapat dikira ngan jari
-smp skrg cik memy konpius.knape tiap kali cume blok student jek tade air.umah felo ade plak.saje je x aci kan?
-sesape nk masuk matrik negeri, cikmemy sarankan pi gym hari2 dulu bine badan..tadelah masalah nak angkat air nnt

~arini cikmemy busuk tak mandi ptg.jgn tegur!~

4 comments:

Aqma eUcaLypTus GurL said...

owh... dak ex kmns rupa nyer... sama lah kite... kite nih byk kebetulan lar... dah la mai duk bilik lma akak (ma1337)... bekas mtrx n9 lak tuh... ish3....

cikmemy said...

huuu...kat sane duk blok pe?manela taw same..huhu

Aqma eUcaLypTus GurL said...

A1 lar... jap2... agak2 perangai kite same tak ek??? ehehe..

cikmemy said...

huuu~x same..mai duk kat a5..hehe..ntahla.akak rase?.kalau same gak perangai memg style la..hihi~