Friday, December 25, 2009

ini bukan kongkang.ini manusia

basic concept of mine

1. what u give, u get back
-hari ni kau buat baik kat org, nanti insyaallah org lain wat baik kat kau .
-hari ni kau dengki kat orang, jgn harap kau bahagia mase akan datang.

2. semua kesalahan boleh dimaafkan.
-tapi kalau da wat salah tak reti2 nak mintak maaf, silalah selamat jalan.

3. kalau nak diterima orang, ko kene terima org lain dulu
-manusia tak de yang sempurna.setiap kelemahan dan keistimewaan, itu kerja tuhan.kau siapa untuk pertikai kerja tuhan?

4. hidup ni bagai roda
-kadang2 kau kat atas, kadang2 kau kat bawah.sila terima dengan redha.
usaha tangga kejayaan.

5. sayang tu tak perlu diucap
- xperlu kau ucap sayang, kalau dibelakang mati2an kau tikam. cukuplah sekadar perbuatan yang buat hati senang, sendiri maw paham.

6. jangan menguji kesabaran
-kalau hari ini aku diam, itu bermakna aku simpan. jangan tambah kesusahan, hilang sabar,
kau yang makan pelempang.

7.manusia mempunyai perasaan
- hepi, emo, sedih, sume tu normal. dah jangan nak pertikai kalau orang emo. asal tak ganggu hidup kau ape nak heran.

8. honesty is the best policy
- tak perlu nak tipu sane sini. dengan alasan nak jage hati. eh, kalau kantoi, lagi parah luka berdarah.harap paham.

9.jangan rampas hak orang
- kalau berani rampas hak orang, sila lah berani utk kecewa mase akan datang.

10. sume orang ade life masing2.
- selagi kau bukan mak orang tu, selagi org tu takde buat kesalahan.kau totally takde hak nak pertikaikan.jangan bz body bahasa yang senang.


~kalau aku jalang, kau adalah setan~

12 comments:

hisham said...

wow..!! tajuk gempak la...hehe...best2 kate kt en3 ni...

cikmemy said...

hehe..saje jek tajuk 2.ngah addict kat kongkang...

FaizalSulaiman said...

wahhh..betol2 tu;p

FaizalSulaiman said...

betol2;p

bella said...

hoho..basic concept yg sgt btl

abe long said...

weii weiii weiii
aku trime ko...
ko trime aku x?
hahahhaha

cikmemy said...

faizal : dah betol ni, jgn lupe praktikkan..

bella : ini basic concept kite.yg wat kite paham each other.am i right?

abe long : lame dah aku terima.sengal.hehehehe

helena's said...

ini saya suke..

miloicekaw1119 said...

adakah kehidupan hidup anda cik memey???

cikmemy said...

helena : saya lagi suke.

miloicekawl119 :yeah.ni la basic concept of my life...

hans said...

wah,cik memy berfalsafah tu
bestu2
sokong anda

cikmemy said...

hehe...ni bkn falsafah la hans..ni cume pandangan..