Saturday, December 26, 2009

jgn pandang sebelah mata.hanya kerna namaku wanita



ade seorang kaum adam bertanyakan soalan

"wajarkah aku beli hadiah kepada seorang hawa yang baru ku kenal."

jawapan aku mudah.

abang, kalau kamu berikan, aku tak jamin hubungan itu berkekalan.

tak salah beri penghargaan, beri kenangan
tapi jangan sampai berlebihan
kami kaum perempuan tak semua gilakan wang.
cukuplah sekadar kasih sayang
dan perasaan yang kau tak sia-siakan.

haih, sebab sorg, sume perempuan kene label kaki kikis wang.apelah punye pandangan.


~cinta itu indah kalau kena cara~

12 comments:

sharifah nur azwa said...

mai...akak sgt2 stuju dgn statement mai yg ni...
"tak salah beri penghargaan, beri kenangan tapi jangan sampai berlebihan kami kaum perempuan tak semua gilakan wang. cukuplah sekadar kasih sayang dan perasaan yang kau tak sia-siakan". bukan sume perempuan materialistic..yg penting kjujuran n keikhlasan..bnde tu yg akan menjamin stu relationship...huhu

cikmemy said...

betul 2..jangan samekan pompuan.,tp skrg sume org ingt pompuan cam 2..sedih~

abe long said...

hai hai hai...
boleh kenal ke?
wakakka

FaizalSulaiman said...

hehehe..entahlah ek..kalaulah semua perempuan berfikiran cam ko kan besh.huhu

helena's said...

bercinta kalo kene caraye indah,macam dunia ini kte yg punye..tp bile di salah gune..bunuh diri pun ade..cam pantun pulak kan.hehe

cikmemy said...

abe long : aha.boleh.lau nak bawak rombongan minang terus pon boleh.wakakakakakak

faizal : ramai jek berfikiran camtu.ko kene cari.~yg penting jgn habis2an duit kat pompuan..

miloicekaw1119 said...

jgn menilai hati perempuan gile duit..tol x???skdar beri ksh syg n perhatian secukupnye...

pakcik kordi said...

berpada2 aje...=)

Mr.Clive said...

relaks jer lah.:D

cikmemy said...

helena : btol2..macam2 jek kes skrg

miloicekawl119 : yeay.syg yg penting~

pakcik kordi : jimat cermat~

mr. clive : okies,hehe

hisham said...

ye btl ckp u..jako kena carenye mmg indah..tersenyum je dibuatnye...tp kalo x...pandai2la...hehe

cikmemy said...

aha..kalau x kene care, sebijik cam org mereng..