Sunday, January 10, 2010

saya tak gila la pakcik.



tiap malam.
sebelum tidur.
tepuk bantal.

"bantal2, esok kejut pukul 6 ye."

terbukti.pukul 6 terbgun.

ini bukan kerja gila.
tapi petua.
yang dr. fadzillah kamsah bagi dalam ceramahnye.

hasil kajian dia.
ade lah kaitan ngan gelombang la.aura tah kebenda.
cam tak reti pulak aku nak explain.

tapi kesimpulannya senang je.
bantal hanya medium.
bila kita cakap pada dia.
sebenarnya kita sudah beriye set dalam diri.
sebab tu otomatik terbangun pagi hari.

jadi apelagi.korang2 meh try cuba.
aku kompem tak kate ko gile.

~bantal2, bagi saya mimpi belasah bongek lagi boleh?~

19 comments:

Redz da Tsar said...

Hehe... Semua nie ada kaitan dengan 'mindset'... Tol tak?

Jard The Great said...

mindset..... betul2

wachak said...

Main tepuk2 jer x dapat pahala. meh wa perturunkan. Baca surah paling pendek dalam Al Quran ( cari sendiri yerk ) 7 kali beserta selawat dan setkan minda kita ( cam kata kat bantal tu ar ) Insya Allah esok mesti bangun punyer.
Lagi satu kalu kita nk seseorang tu ingat ( niat kena baik ar ) kat kita pun camtu gak. cara yg sama tapi tujuannya yg lain hehehe ...

Redz da Tsar said...

Hehe... Apa yang penting niat~ Wahaha... Kalau tepuk bantal kata nak bangun kul 6am, tapi niat nak tido sampai kul 10am tak jadi jugak~

SADIS said...

bantal2, besok nak kaye ye...

cikmemy said...

redz : aha..niat + mindset..betul 2..kalau sekadar kata tapi tak terserap kat hati.memang tak jadi..

jard : yup.mindset..meh try meh mlm ni

wachak : terima kasih gtaw sal ni.nanti mlm aku try..hehe..kalau kite nk mimpi org yg 2 pon leh...hihi

sadis : kalau kaye nnt jangan lupa belanje.hehe

アキラ。AkiRa said...

oooooooo... gitu ye... ok r... mlm nie try... xyah set alarm... klu sok bgn lewat x smpat p kls... nnt mamai kne bljer mkn k... hhuhuhu

Kancilbiru said...

kadang2 jadi tepuk bantal ni..kekadang terlewat bangun jugak..sebabnya, tepuk2 dah bangun, sambung tido..tapi tak sambung tepuk balik..wakakaak

Kapten Luffy said...

boleh ker
bantal oh bantal bg aku mimpi basah

cikmemy said...

akira : erk.kompem sok pagi aku dtg kejut ko kt bilik..syg duit punye pasal.hehe

kancilbiru : ahaha..tang tu tak dapek den nk nolongnye.hehe

kapten luffy : hahaha.kala tang 2 x yah tepuk bantal pon leh.hehehehe

seKut taWar said...

setting serebrum leklok..hehe:p

cikmemy said...

camne eh nak set up?hehe

Zuewairy said...

yeah.. tips ketuk bantal tu mmg ble diguna pakai;)

abe long said...

hahaha...

tp pg td aku yg kejut kan ko..

coz ko anto msg kat aku....

wkakakakakaka

ces
ces
ces
ces

permata hati said...

hahahahaha lawak plak petua ni..

Ms.Independant said...

memang boleh kan!
pena try gak.
memang tepat kul 6 bole bangun!

;)

cikmemy said...

zuewairy : malam td buat cm 2 x?

abelong : aku saje nk menggedik kt ko pagi td.2 yg suh ko kejut.hehehe

permata hati : haha.gelak la cepat lau lawak.

ms independant : aha.terbukti kan...bley la wat selalu.

GhOsToNe said...

BETOI2!!

AK DAH TRY..

MMG JADIK..

GhOsToNe said...

NK TDO LA PLAK...