Tuesday, January 5, 2010

serius cakap.power rangers pon x boleh kalahkan mak.

memang jenis aku
kalau sakit akn merengek panggil mak
walaupon aku kat johor mak kat selangor.
aku tetap akn merengek panggil mak
ntah.
sudah terbiasa
yang tak jadi masalah
sebab abang2 kakak2 aku pon sama.

kami bukan cengeng.
tapi ntah.
bila sakit.
merengek kat telefon dgn mak
rase sakit semacam berkurang
bukan mengharap mak datang
tapi cuma mahu cari tenang.

bagi aku.
mak memang spesel.
mak tak macam mak org lain.
kalau kat drama, kau sedih.
mak kau akan masuk pujuk2 kau.
tapi mak aku.sori.
itu bukan dia.

kalau aku sedih pasal bende2 bukan2.
mak takkan pujuk.
lagi kene marah ade.
dulu aku memang terase.
tapi lame2 aku taw.
itu cara mak buat aku jadi lebih kuat

kadang2 aku tgk mak org lain
(bukan semua mak eh.)
anak ngadu gaduh2 ngn kawan.
terus mak mereka campur tangan.
walaupon taktaw mane yang benar.
habis pompam marah anak org.
padan muke kalau anak sendiri yang wat onar.

mak aku?
kalau aku ngadu aku kene hentam ngn kawan.
mak takkan bela aku benar2.
mak siasat perkara sebenar.
walaupon cite aku terbukti benar,
mak tetap takkan hentam anak orang
hentam anak sendiri sebab salah pilih kawan.

jenis mak aku
tak pernah pakse aku buat ape.
bagi dia.
buatlah ape kau suka.
yang penting tahu nilai
mane baik mane buruk.
tak malukan keluarga.

ah.tak habis rasenye kalau aku kate pasal mak.
sebab mak aku jadi orang hari ni,
sebab mak aku masih kuat hari ni,
sebab mak aku tegar nak buat ape2 hari ni
sebab aku taw,
walau ape terjadi,
emak yang tetap ade disisi.

nota2 kaki :

- sayang emak kamu.tepon lah selalu kalau jauh.
- walau emak kamu tak penah kate i love you.tapi kamu memang yang no 1 dalam hatinye.

nota2 kaki lagi :
-trime kasih kat kawan baru aku yang melayan sakit perut ak malam tadi..aku serius terharu.
- terima kasih gak kat 'mereka' yg tegar berjalan kaki dgn aku sebab tlg aku pagi td.aku lagi terharu.

nota2 kaki lagi dan lagi :
-jangan salahguna fb (pihak berkenaan amik perhatian)

~aku rindu mak.serius~


10 comments:

sharifah nur azwa said...

rindunye kat mak!!!hukhuk :(

abe long said...

wei.....
wei....
aku perlukan perhatian

mane name aku?
mane mane amne

wakakkakakaka

giler glamer dah aku nih....

mukasurat17 said...

wlpn mak tak pujuk...tp still rindu mak.itulah penangan seorang mak.....

Faizul said...

johor-selangor berapa jam je. naik bas pun boleh sampai dah. rindu kalu, terus naik bas le heheheheh... ada apa dengan kelas, ni zaman uni bukan zaman sekolah.

sI tEDI said...

Alhamdulillah.. hArgai mereka sementara ada.

i'msosupernotcool said...

gua da lap2 air mata da nih..

cikmemy said...

kak azwa : rindu?pelagi.jom balik umah next week.hehe

abelong : name kau?ni da tulis kat sebelah ni.heheh..nanti2 eh aku bagi perhatian lebih2.haha

mukasurat 17 : taw xpe.nanti kita jadik mak camtu gak ke eh?

faizul : mak x bg balik selalu.5 jam duduk atas bus 2, 5 jam jugak la mak risau x sudah bapak kate..malaih ar gitu.huhu

tedi : betul 2.takde ganti.sorg 2 jek dalam dunia.

i'msosupernotcool : waa...jgn bikin gua maken sedih.isk,isk

~0~ said...

ye...aku pun rindu mak aku

helena's said...

nak tepon mak jap ckp i love u!

Zuewairy said...

love my mum;)

bab kawan.. cr yg betul2 kawan kita.. mengambil masa yg lama utk betul2 mengetahui perangai kawan kita tuh;)