Thursday, February 4, 2010

sebelum terlambat.



bayangkan kalau ini benar2 terjadi


kau da berumur 35 thn
sudah bekerja selama 12 thn
gaji sebulan 10k sudah
tibe2 diberi task mudah
dan kau x dpt selesaikan.
bukan kau tak pernah belajar.
tapi dulu kau tak sudah tiru kerja orang.

parah lagi.
bile bos ko ckp.
eh kau cgpa tinggi, tp bende simple tak reti.
ape yg kau belajar dulu di universiti?

kalau ini terjadi.
termalu diri sendiri.
rase mesti macam nak berenti.

maizatul, jadikan ini pengajaran.
jangan menyesal kemudian hari.
kau tak terlambat lagi nk ubah mase depan.
berhenti mengharap pada orang.
usaha kan tangga kejayaan

`~memerlukannya sekarang~

13 comments:

Ms.Independant said...

Huhu.
macam manager akak skg la...
sume keje die staff yg wat...
ape kes?

:)

Husna Hadzarami said...

betul2. xde sape blh ubah masa depan seseorang kalau bkn diri sendiri :)

sI tEDI said...

cerita betul? alahai.. makan gaji buta ke nama tu ek?

jdkan pengajaran tok kite semua!

deusXmachina® said...

ada gak org camtu ek
sia2 je dapat cgpa tinggi
keje tak tau wat

Prof Ir Dr. Takamine Kiyomaro said...

betul tu malu sangat2 so bersedia dari sekarang gambatte

labizzwkshop said...

ini mengumpat sape ni?kasi kenal la sama itu orang,bleh tumpang kepoci skaki..heheheh

Ah Fatt said...

haha
jangan meniru ya

i'msosupernotcool said...

haha..
mmg segan..
meniru pon kene bijak sebenarnya..

master teddy said...

kalu tyme stdy asyik copy paste esemen org..kelas ponteng pastu suh org tlg sainkan...x heran la kalu bnde tu terjadi kn??

Eyriqazz said...

fuhh...malu jadinya

Cik Akma said...

tetibe rase terkesan ngn entry ni :D

avid gunner said...

takpe2...boleh ym member yg kita copy dulu...

Cik Akma said...

haha ym ngn member ehh hahah :D gud idea!