Friday, March 19, 2010

aih.buruk ke....


kawan aku
badan dia besar sangat memang..
tapi cun muke dia
putih gebu
comel.sweet.memang cun!

dulu agak merungut la gak ngan saiz badan dia
tapi
one day..
dia kata kat aku..

"mai,,aku syukur sangat aku gemuk gini..kalau lah aku kurus cam model, ntah2 camne la perangai aku sekarang..ni pon aku da ade keinginan nk pakai sexy tapi sebab badan aku gini, aku tak pakai la..syukur sangat2 aku selamat dari pakai baju ntah ape2.."

ayat dia ritu memang secare otomatiknye menaikkan keyakinan aku.
bende tu buat aku lebih yakin
paras rupa bukan penentu segala.
yang penting, the way you behave.
pemikiran kau.kebijaksanaan kau setel something.

so..orang2 yang suka nak tgk paras rupa..
better think twice.
cantik diluar tak semesti cantik didalam
tak cantik diluar.tak semesti buruk didalam

cantik tu kan anugerah.
kalau tuhan nak tarik, sekejap jek taw
jangan riak.
jangan nak duk pilih2 orang
okey?

:sekadar memerli:
pernah sekali ade mamat tu kutuk2 muke sorang pompuan ni.
aku tak cakap banyak..
"mat, lu kutuk2, lu bajet lu ensem ke ?"
huh!

:memerli sekali lagi:
toksah la nak bias2 weyh.nampak sangat kot.

~everybody spontan!~


11 comments:

miloicekaw1119 said...

best entry ni..

embun d tengah malam said...

sbb tu i cuba kawal mulut dari mengutuk org..dan kekadang terlepas juga..mintak jauh

deus X machina said...

betull...paras rupa tak penting juga...

sI tEDI said...

setuju!

setiap kejadian pasti ada hikmahnya

abe long said...

tediaaaa....

ambik mamat tu...

Frodo Baggins said...

kesimpulannya, mamat tu mmg cikaro! ngehehhehe ~~ err, salam kat member gebuzz lu tu. hikhikhik


>>____<<

Solehah said...

hiii..nak tumpang komen..btl tu..setiap yang Allah cipta pasti ada hikmah tersembunyi..

crazy_labelle said...

tp kalo menutup aurat pon xsemestinya xboleh cantik..

hisham said...

salam...bgslah kwn u tu...bersyukur ape yg ade...

Husna Hadzarami said...

beauty comes from within.
that how it works :)

Cik Akma said...

spontan best gila2 haha~