Thursday, April 29, 2010

kawen muda

bila dah rase couple tu membebankan
mulalah rase
"ah. kawen teruslah camni."
kawen sekarang terus sebab malas nak couple.

ape ha agaknye rase kawen time belajar?
macam hidup lebih teratur.
tak yah fikir hal2 couple dah.
fikir suami je, fikir rumah tangga.
dah tak serabut nak fikir pakwe macam tu la.pakwe macam ni la
sebabnya.suami, sebagai isteri kene redha.terima segala.
kan senang hidup camni

ah.tapi mak kata kawen bukan senang.
kawen means bermula fasa baru dalam hidup.
aku sendiri tak dapat bayangkan
tengah lepak2 ngan kawan kene balik masak nasi tuk suami
nak berjage malam wat esaimen, anak nangis la plak
tgh nak wat bukan2 ngn member, suami suruh balik.

ah.ade orang kawen tp ok jek kan
aku jek yang masih takde rase bertanggungjawab sebenarnye..
life ni sgt complicated.
ade bahagian masing2
ade drama utk setiap org.

dan aku masih setia menunggu bahagian aku.

~aku emo bukan sebab kamu. jangan terasa~


9 comments:

sI tEDI said...

kalau ada duit x de masalah.

kalau masih belajar, muda lagi nak kawen itu yg masalah kalau x de duit.

nanti bila dah kawen timbul mcm2, menyesal dgn perkahwinan... cerai berai!

pokok pangkal.. fikir sebelum bertindak

¶A.K.I¶ said...

hehehe... lilek2~
doa byk2 agr life kamu ceria dan penoh warna warni! ok~

Mr feckry said...

kawen itu baik kan, so teruskan saje

cikmemy said...

tedi : tu la.kalau dua2 student haru.kalau husband da keje xpe..

Aki : thanks~hehe.kamu pon.

feckry : cakap je ni.calon je xde pon..

Eqah Zaque Billetdoux said...

kalau dah siap sedia ilmu.
baru bilet nak kawen.
selagi tuh elegik dengar 'kawen'
(jaat) hehe

helena's said...

rasa nak kawen tu kuattttt sangat tapi bila fikir balik rasa tak sedia tu lagiiii kuat..haha

ada said...

nak kawen bukan senang,. tapi tak juga susah untuk kawen,.

Cik Akma said...

nak kawen nak kawen. muahahha :D

syahira ariff said...

kawen muda?
nikmati dulu hidup single
kawen tak semanis yang disangka

cik memy,kummentla new entri sy
hee~
=D