Tuesday, April 20, 2010

tua muda kecik besar~


orang kate...
bergaul2 lah.beramah2 mesra lah kamu dengan orang2 tua dan anak2 kecil...
(kat ne tah bace mende ni da lupe.)

kat mende yang aku bace tu dia kate..
kalau kite nak kawal diri kita dari buat sesuatu yang tak elok.amalkan mende ni

rasionalnya.
bile kite dekat dengan anak2 kecik, kita akan sedar betapa naifnya kite dulu.
betapa sucinye kite dulu
suci maksud aku tu yelah..
yang tak reti nak mencarut bagai sane sini
yang takde perasaan dendam sane sini
yang berusaha tuk dapatkan sesuatu yang kite nak
yang tak kenal erti putus asa.
banyak ar lagi..

tak caye?
contohla dak kecik nak gula2..
selagi tak dapat, selagi tu dia mintak
cubelah kate, sok eh kite pi beli..
sok gerenti dia akan tagih mende tu.
memang tak reti putus asa.

jadi, bila selalu sangat bergaul dengan diorang, automatik kite akan terfikir sendiri tentang mase kecik kite dulu dan kenapa bila besar perangai kite da lain.

okey.
tukar kepada bergaul dengan orang tua pulak
orang tua ni macam yang kite taw banyak pengalaman.
dah rase hidup tu camne.
dah rase susah.
dan kadang2 bile kite duk selalu dengar cite orang tua
kite mesti akan terfikir..
ah.aku nak jadik macam dia.
kire mende ni 1 motivasi lah kan?
dan bile kite duduk dengan orang tua yang agak bermasalah semasa muda
mesti kita akan fikir.
"kalau aku buat camni mesti aku jadi cam makcik ni gak.."

kesimpulannya.
tak rugi bercampur dgn golongan2 ni..
try lah pi rapat2 kan diri tu..
berbaloi2...

lain2 hal
: happy birthday kawan yang diantara kawan2 kesayangan :
: exam da abis.yabedabeduuuuuuuu!tapi kene stay lg 3 minggu wat survey camp .urghhh! :
: im waiting n still waiting n will be waiting :


: terindu kat dak ni tetibe :



~mase untuk tidur puas2~


6 comments:

GhOsToNe said...

setuju!!!!

Frodo Baggins said...

bergaul dgn org, kita kene pastikan gelombang otak kita selari ngan diorg. so kita leh masux ngan senang ngan karekter diorg.


abah wa kata, aras gelombang hotak kita mesti sama. kalau ngan bebudak, pastikan sama ngan gelombang hotak diorg, takkan nak story sal sex ngan bebudak 2 tahoon kan? contoh! stry sal aiskim or ceklet lah kan? hahahhahaa


>>____<<

embun d tengah malam said...

memang tak rugi..mcm2 kita dpat nanti

Nazatul shima said...

hehehe..bergaul je..nnti sume petua dapat ngn derang..hehe..:)

soffya cik bulan said...

setuju sgt2...:)

poksudaus said...

posku pon nak setuju gak
^_^

cik memy belanjer poksu ABC???