Sunday, May 30, 2010

bangla tu pon ade perasan kan????





petang jumaat hari tu aku jage kedai dengan anak buah aku, betty.
tgh duk jage datang sorang customer bangla.
baru balik keje agaknye
baju kotor penuh minyak itam.
muke penat.

datang2 jek dia tgk betty.
tgk lama jugak la..
pastu dia pilih air.
dia beli.

dah bayar segala.
dia duk lagi kat kedai aku.
aih..ape mamat bangla ni nak lagi?

dia tengok betty lagi...
pas tu dia amik air kotak.
dia bayar n bagi kat betty.
aku kate.eh xpelah...
tapi dia tetap jek bagi.
maw cakap pelagi.aku terimakasih kan jela

walaupon kadang2 orang2 asing ni buat kite rimas, tapi sebenarnye x la semua
dari yang aku tgk, bukan la diaorang semua jahat.
ade tu, solat 5 waktu semua kat masjid.
g naik basikal jauh2 kau...
hmm..
yang kes tadi.
mamat bangla tu mesti rindu anak dia.
tu yang dia duk tgk betty lame2..
ish.ish.kesian tul kan?

aku cite kat mak.
mak kate dah selalu da macam tu
ade bangla tu datang jauh2 semata sebab nak belanja mak aku makan kat kedai mak aku
alasan : mak saya jauh kat bangla makcik.saya rindu sama mak saya

hmmm...
kesimpulannya.
syukur lah kite jadik orang malaysia.
tak yah susah2 keje kat tempat orang teruk2 tinggal family...



jap.jap..ni ha betty mucuk.comel kan?comel lagi makcik dia yang perasan comel ni.haha


: kalau mamat bangla tu tgk betty teringat anak dia, ni mesti kes betty macam bangla.haha..betty, nanti kau da pandai bace. aku nak suruh kau bace blog aku ni.wajib!:


~da cuti, sebok lak nak balik u.gedik~





15 comments:

Jantan Keparat said...

hahahahah!!!!
kesian betty!!!!

poksudaus said...

kalau betty cam bangla...
agak2 makcik die... tett

makcik die..tett

makcik die pon bangla jugak ker???
konpius~

reen_sofee said...

hahahah
betty comey!
weh syahdu lak aku bace kesah bangla tuh!
huhuhuh

hans said...

hahaha
kalau nanti betty dah pandai baca
sah dia nangis dowh
kena cop bangla
hahahaha

Cik Akma said...

bangla pon rindu anakkk. heh kesian kan.

abe long said...

asal mat bangla je mesti jahat ke?
nape?
org melayu nih baik sgt ke?

ada said...

hahahaha, malang betty dapat makcik macam ko,. kikikikikikikik,.

bangla pon ader perasaan la kan/.. ingat bangla tak de perasaan ke??

helena's said...

yeke camtu..kesian ekk..

embun d tengah malam said...

bangla tak semua yg buas kat sini..hehhehehe

Faizul said...

syahdu lak baca. bangla ni rata-rata ok. rajin, sangat rajin. dan, ada yang educated (tahap degree pun ada). cakap omputeh pun takde le broken atau rosak grammar, macam bebudak melayu zaman sekarang yang tak reti-reti nak rajin ubahkan diri...

aNIe said...

cikmemy...tak semua yang datang sini tu jahat...ada yang baik...macam kita orang Malaysia...bukan semua pun yang baik...kan?

alvin takda rumah harga 8juta.... said...

hati2 ngan bangla tu..takut dia culik betty kelak..

apa saja bole berlaku zaman skunk..

cincaibolai said...

aku repot betty!

Wanie-san said...

2la..kalau boleh...jangan la cepat pandang serong kat org laen....:)

et said...

mmm.memang name beliau betty kah? keh3.