Saturday, May 8, 2010

poyo tak poyo, ni memang betul2 janji.


hari ini
awak explain kat saya pasal itu ini.
saya angguk2 kepala jek.
tak paham.tak paham ape yang awak cite
zero~

awak..
budak kecil yang awak kenal hari ni
selalu merengek sebab tak tahu ape yang perlu di buat
selalu abiskan kredit awak sebab suruh awak terangkan ape yang tak paham kat kelas
selalu nangis dekat awak
selalu suka paksa awak menggedik bila tengah stress
selalu membebel tak tentu pasal kat awak
selalu ajak awak bergosip

tapi ...

2 tahun lagi.
budak kecil ni JANJI...
dapat debatkan ape yang awak explain hari ni
dapat berdiri sama tinggi dengan awak
dah teguh pendirian tak macam hari ni
dah boleh buat keputusan sendiri
dah takde nangis2 kat awak bila stress lagi.

betul!

JANJI
!!!!!

nak taw kenapa saya berani janji?

sebab saya rasa kagum dgn awak
sebab saya nak berjaya macam awak
sebab saya malu bila cuma taw angguk2 bila dengar cerita awak
sebab saya nak jadi orang berguna
sebab saya buktikan kat orang yang pandang rendah pada kita

ok.sudah.

awak,terima kasih sebab tunjukkan liku2 masa depan kat saya. kalau awak tak cerita mungkin sampai sekarang saya masih seperti dulu.

~berubahlah kerana dirimu yang ingin berubah bukan kerana ingin orang lain melihat perubahanmu~


18 comments:

miloicekaw1119 said...

chaiyok!

GhOsToNe said...

chaiyok2!!!!
bktikan pada diew!

Cik Akma said...

cube memahami. ngeee~

YamaShita KaiTo said...

tapi keinginan orang lain pun boleh jadi satu dorongan untuk berubah, tak gitu?

Contoh macam ibu bapa...kan mereka sentiasa nak lihat anak-anak mereka berubah menjadi lebih dari hari ke hari...

kalau hanya bergantung pada keinginan diri sendiri, sampai bila nak tunggu keinginan tu datang, ye? hmm...

awak cakap ngan kita ke?huhu~ ^_^

cikmemy said...

miloicekawl1119 : tenkiu.tenkiu..hehehe

ghostone : tenkiu gak..hehe

cik akma : da paham belum?hehe

yamashita : betul ape yg ko cakap tu.maksud aku jgn berubah sebab nak org lain perubahan kite ialah :
cthla..berubah jadi baik sebab nak org jatuh hati dgn kebaikan kite.kire berubah dgn niat yg bukan2...selalu kalau berubah camni, bile niat kite x terlaksane, akan kembali pada keadaan asal la..huhu

ehem ...kita x cakap kat awak pon..weeeekkkk~hehe

embun d tengah malam said...

tertarik dgn ayat yg yg last tu

Husna Hadzarami said...

~berubahlah kerana dirimu yang ingin berubah bukan kerana ingin orang lain melihat perubahanmu~


best ayat ni. and sangat setuju. sebab kalau kita berubah untuk dilihat org lain perubahan tu takkan kekal.

bella said...

sape yg membebel kat ko 2

Frodo Baggins said...

>>____<<

weeee,
ayat last tu mmg zasss!
full blast! hahahahha
chaiiooookk!!!


perubahan baik tuk mental
and wa janji ...
janji ... janji ... ngan awak
wa xkan kawen 4! wakakkaka


zzzzzzzzz

alvin takda rumah harga 8juta.... said...

berubah lah kerana awak bintang akademi fantasia 9..

kawie2020 said...

betul tuh.. perubahan tu penting...

berhijrah kearah yg lebih baik...

lama x singgah sini.. maaf yer..:)

Razman said...

kau nak berubah jadi makhluk pe ni?

FarhanaDr said...

Yeah.. Chaiyok.. Kita mampu berubah.. Selagi ada kemahuan, di situ ade highway.. Heehee.. :)

~AmyLiana8886~ said...

usaha tanggan kejayaan..hehe

¶A.K.I¶ said...

gudluck!!!
sbb cabarannye besar~
sbb dugaannye hebat~

apa2.. jgn mudah putus asa!

syafiqah safri said...

mai yang femes :)

syahira ariff said...

gud luck
kamu mampu lakukannya sis
=]

AJ Nismihan said...

bila mana kamu ada janji; dan janji kekal dalam hati; kamu tentu boleh jadi saksi kebenaran akan datang.

good to know that you wish for better future; and you do initiate firm intention. will great to see you walk your talk then.
gambate :)