Thursday, June 24, 2010

mak gua kate jgn carik pasal dengan lelaki~




hye.
lamenye x bukak blog.
aku kerja part time sekarang.
jadik minah kilang~

da seminggu lebih aku keje..
bestlah jugak...
keje x berat.
gaji leh tahan..
umah dekat.
makan senang.
kire ok la kan????

tapi..........................................
1 jek aku tak tahan...
pekerja kat situ.
detail lagi...
pekerja melayu perempuan.

aku betul2 tak paham apesal dorang ni kerek giler.
senyum taknak
pastu keje nak marah2.
ok.aku memang la x pernah kene marah lagi dgn dorang
tapi sakit ati wooo tgk perangai dorang

sesuke ati dia jek nak marah pekerja2 dari sabah n bangla..
dey minah...org2 sabah tu pon rakyat malaysia jugak
ape ke bangang la pompuan gitu
yang ko marah2 tu lelaki kak oiiiii...
yang ko sentak2 tu lelaki kak oiiiiii.....
ko tak takut ke kak???????
nyata2 la dorang tu lagi kuat dari ko kak oii....
buat nye dorang dendam kang.
x naya???
jangan cari pasal la pompuan...

ok la.kalau nak kate orang yang ko marah tu buat salah,,
dey....aku ade kat sebelah dia 12 jam...
aku x nampak pape yang salah pon
dey akak...ko bukan tokey kilang tu pon..
apela nak kerek sangat...
nak suruh buat keje pon menjerit2 maki hamun.
kejadahnye????

haih la melayu
haih la perempuan
nak kate lebih2 aku pon melayu aku pon perempuan..
apela nak jadi
baru keje gitu da lagak macam ape jek.
bagus la jugak ko keje tu jek.
kalau ko jadik menteri, aku tataw la macam mane malaysia kite ni...
serius gua tak paham!

malas cakap banyak2...
yang penting bile aku da grad n kerja nanti.
aku harap aku takkan jadik macam dorang.

papepon..
kite semua same kak oiii...
ko rendah2 kan orang lain , x semestinye ko tu bagus.
kalau ko bagus pon, ko xde hak langsung nak rendah2 kan orang lain

biar keje dia macam kuli..tapi mane taw 0ne day dia berdiri lagi tinggi dari ko...

ada paham????


~malasnye nak keje malam..ngantukkkkk..........~

4 comments:

Wan Perlis said...

yg pntg rezki halal

sI tEDI said...

bajet macam dia manager kot.

Alif said...

mmg environmnt kilang mcm tu akma,
diorang x pikir yg dioang marah2x tu manusia,ada perasaan...maybe si pemarah tu bengang or tension asalah kat umah kot,sbb tu terbawa-bawa smpi ketmpat kerja...

abe long said...

Stendet la tu. Lg elok jgn msuk cmpuq. Wat keje suda..kalo die maki ang, br ang serang. Wat sebijik mcm yg ang taip tu. Aku caya, ang mmg buat nye. Lg driver bas ko balun depan2. Tu laki. Cina lak tu. Ni kn pmpuan plak. Senang2 la ang goreng kan.
Wei..lame xsembang ngn ang. Windu lah kt ang.