Saturday, August 21, 2010

perempuan dan tak tahu ape yang dikehendaki dalam hidup.

bila aku mahukan sesuatu, aku akan bersungguh2 dapatkan.
pahit ke ape ke semua aku telan.
bile aku da dapat aku sia2kan.
perempuan dan tak menghargai.
itu aku.

aku sendiri tak tahu ape yang aku nak sebenarnye
bila aku mahu sesuatu dan bende tu tertunai aku masih tak puas hati sebenarnye.
perempuan dan tidak puas hati.
itu aku.

ape yang aku nak sebenarnye dalam hidup ni?
kenape makin besar makin banyak bende kite perlu fikir?

kenapa aku tak boleh nak hargai ape yang ade depan mata aku?
kenapa perlu aku mengharap pada sesuatu yang aku dah taw kesudahannya?
kenapa susah sangat hati aku nak terima kenyataan?
kenapa susah sangat diri aku nak bagi peluang?

kalau kite tipu orang, boleh lagi dimaafkan.
tapi, kalau tipu diri sendiri, sape nak maafkan.


: : : dalam hidup ni, perkataan aku redha memang sebati.aku terima hakikat dah jadi makanan ruji.tapi sejauh mane kite redha dengan ape yang berlaku.sejauh mane kite terima hakikat tu? : : :

~sampai bile mahu begini?~

5 comments:

et said...

aaaa.tatau laaa.huhu.

Cik Akma said...

nak nakkk. aha~

YamaShita KaiTo said...

Biasanya manusia akan dikerumuni 3 persoalan utama berkait kehidupan iaitu:

1. Kenapa aku dilahirkan?

2. Apa yang perlu aku lakukan ketika hidup?

3. Kemana aku akan pergi selepas mati?

Bila kita kurang pasti dengan matlamat hidup kita, maka persoalan2 tersebut sukar untuk dijawap...

tapi Allah dengan Sifat Ar-Rahman dan Ar-Rahim-Nya memberikan petunjuk kepada kita dalam al-Quran berkaitan dengan persoalan tersebut.

Cuma bergantung kepada kita nak cari dan rujuki Al-Quran atau tidak.

Moga Allah memberikan kita petunjuk dan kekuatan untuk mencari hidayah Allah ;)

::Aliffadhol:: said...

hohoho..gile lah bermadah pujangga.haha

Radin Fadli said...

boleh ke kita tipu diri sendiri?i wish i could do it...
tapi kita mana pernah puas dengan apa yang kita miliki kan?