Wednesday, September 1, 2010

kamu siapa untuk pilih siapa

pernah seorang lelaki mengadu pada aku.
katanya, zaman sekarang ni susah betul cari perempuan yang baik
katanya lagi, perempuan sekarang demand.materialistik.
semua cuma mahu wang, ketampanan + banyak la lagi....

aku tak nafikan memang banyak pompuan camtu.
lantas ye.aku kata kat kawan aku tu...

bukan semua perempuan macam tu taw.
dari mata aku, aku mahu lelaki yang taw berusaha.
tak kesahla kalau dia tak belajar tinggi2.tak kerja besar.
tapi, kalau dia taw manage duit, ade usaha nak majukan diri lebih dari cukup..

duit kalau berkepuk, tapi tataw manage..memang tak lame mane la duit tu.
aku respect org yg bermula dr bawah.
sorang kenalan aku, spm failed...tapi sekarang...
beliau bekerja sama seperti interior designer..
dia belajar melalui pengalaman.pemerhatian.
serius aku respect org begini..

perempuan..jangan sangkakan org yg nampak cikai.hati dan kesungguhan cikai gak..terimalah seadanya.
lelaki...jangan anggap semua perempuan sama.kalau dah taw dia bakal memeningkan kepala, cari yang lain saje....

~segalanya bergantung pada diri sendiri~

6 comments:

Ct DJa said...

setuju sgt mai pasal manage duit tuh. duit bkepok, tp xreti nak manage camne? kan? kan? yg mmg bkn org kaye tp ade inisiatif nak jd senang tu lg respect. nak majukan diri sndri. haihhhh~

avid gunner said...

the harder you come, the harder you fall.

gila obses gua dengan ayat ni. haha.

Kancilbiru said...

hoih sapa rindu kat aku tadi tah? hahaha..yerla memasing semua busy like a bee bee...eh selamat berpuasa dan selamat hari raya k...:)

nAmA wA jAck ALvin buKAn suPErpoRnstAR said...

yup..zaman skunk dah urang org baik barangkali..

Faizul said...

kalau la ada pompuan buat camni kat aku hehehe

cikmemy said...

kak ct : aha...oleh sebab itu, janganlah pandang rendah kat org lain.kan?kan?

avid gunner : ape ko cakap ni same konsep cam karma la jugak kan?kan?

kancilbiru : yarh!yarh!selamat ari raye juge...wee~

alvinnamanakpanjangje : ade jek org baik, tapi susah nak carik.ko baik ke tidak ye..uhuhu

faizul : kalau ko camni, nanti ade la pompuan buat ko camni..huhu