Wednesday, September 22, 2010

kawen ngan aku + family~ok?



sebagai renungan kepada kamu yang tengah bace dan aku juge~

beberapa hari lepas, seorang nenek tua kat area umah aku meninggal.
hari kedua, baru mayatnye ditemui.
sebab : dia duk umah sorang2.
anak : ramai ..tapi duk jauh....

maaf kepada keluarga arwah, aku menulis bukan utk mengaibkan tapi sekadar pedoman kpd yg lelain...

nenek itu terlalu baik pada aku.
walaupon serbe kekurangan, semasa hayatnye, tak pernah lokek pada kami.
takmaw cite banyak2, tapi dia memang baik...

kepada anak2 dan kepada aku sendiri...

plis!plis!plis!plis!
jangan abaikan mak bapak .
jagelah dorang sampai akhir hayat.
leceh mane pon nak jage dorang mase kecik, leceh lagi dorang nak jage kite.
++++ buat bini2, dan laki2..janganlah nak halang pasangan jage mak bapak..
tak salah pon duduk rumah sesame..
jangan fikir kawen dengan bini ke laki ko jek.
ko kawen ngan pasangan maknenye ko kawen ngan family dia jugak.ade paham?

tapi memanglah.
zaman sekarang ni, aku tgk ramai anak taknak jage mak bapak.
nape haaa?dulu kecik2 apek jual sayur ke yg bagi dorang makan haa?
tak guna punye anak..
i dont care what the reason, but sape2 yang takmaw jage makbapak sendiri memang takgune la~

ok bakal suami aku yang ntah sape pon aku tak taw lagi, kalau awak nak kawen dgn saye, awak janji jgn halang saye nak jage mak bapak saye, kalau tak, dengan awak, dengan mak bapak awak, saye tak hengennnnnnnnn nak jage.ade paham???


~alfatihah kepada arwah nenek itu~


3 comments:

Lelaki Ini said...

wah...
bagus nyew anak camni..
mau jd anak ak?/
hahaha...

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ said...

btol...
jgn abaikan parents..

visit my blog..

http://owlkieranaa.blogspot.com/

jgn lupe klik 'folow'
hehe

Faizul said...

ntah la.
mungkin utuk kes ni, anak-anaknya bersalah. tapi ianya tak boleh digunapakai untuk orang lain.
kita nak jaga parents kita
tapi, kalau pasangan kita nak jaga parents dia, salah ke?
sedangkan kita pun marahkan orang yang tak nak jaga parents sendiri.
jadi, cemana?
apatah lagi kalau sebagai isteri, tempatnya di sisi suami yang mahu jaga parentsnya... suaminya tak bersalah, kan?
jadi sebaik-baiknya:
1) cari pasangan dari kampung/pekan yang sama
2) anak laki kena jaga parents sendiri, supaya anak perempuan boleh ikut suaminya... tapi kalau parents takde anak laki, cemana pulak?