Saturday, October 2, 2010

kalaulah kamu tahu sebabnya...



harap maklum :
aku rasa ini kali kedua aku menulis tentang ini dan kali kedua bermakna aku benar2 serius.
ya!benar2 serius.tolong jangan pandang enteng!

kalaulah dalam dunia ni semua orang fikir setiap benda yang jadi ada sebab tersendiri, aku rasa dunia aman..

bila rase kekuatan diri meningkat, sedar tak sedar kite semakin suke utk menindas yang di bawah.
kenapa perlu dipertikai perbuatan orang lain kalau itu sebenarnye satu perkara yang langsung tidak penting.

alasan : mahu semua orang paham situasi diri.
tapi pernah kamu beritahu situasi kamu pada orang lain.
tidak kan?
dan oleh itu janganlah anggap semua orang akan paham kamu

benda kecik dibesarkan
tidak kah kamu tahu ada seseorang yang berjiwa besar terluka hatinya dengan kata2 kamu.
sedarlah
rambut sama hitam
hati lain2..

kalau kamu nak orang paham dan tuntuti kehendak kamu.
buatlah perkara yang sama dahulu.

bila kamu marah2 kata orang tak paham kamu.
tapi bagi aku, kamu sendiri tak paham orang lain
dan bila aku berada ditengah antara dua pihak.
aku tahu.
masing2 punya sebab.
jadi tiada sebab untuk kamu mengeji sebegitu.
ini hal kecik sekecil zarah.
bukan sebesar kapal ke timur tengah...

tolonglah..
kamu yang aku kenal bukan seperti ini dahulu.
walaupon aku tiada kene mengena.
tapi secara tidak langsung pandangan aku pada kamu jadi terus berubah.

aku sudah punya pengalaman.
dan aku harap kamu ambil ikhtibar..

~aku, kamu, dia berbeza.~


2 comments:

~AmyLiana8886~ said...

nape ni cikmemy?

Radin Fadli said...

rambut akan sama hitam kalau kita dye warna yang sama.
Benda hati susah nak tafsirkan..sangat comlicated orang putih kata