Sunday, January 9, 2011

tipah tertipu bang....



dalam dunia ni, ade 1 bende yang paling aku benci
dan korang pon mesti benci jugak.
benci untuk menipu, ditipu, tertipu, kerapu.penyapu.....whatsoever~

benci.benci.benci.
tapi kadang2 nak taknak terpaksa jugak menipu atas sebab2 tertentu.
aku rajin nak menipu bile naik teksi.
bile naik teksi, nak2 kat kl.
memang aku akan berlakon macam dah lame aku duduk kl
padahal kl.sori.2 tempat paling aku tak suke nak jejak.

naik teksi.driver bujang.
pernah sekali.dekat setapak.nak g wangsa maju.
sumpah aku tak penah jejak tempat tu
taw2 driver bagi choice nak lalu jalan mane.
senang jek aku jawap.
''abang lalu je la mane yang tak jem''
dalam hati.siot.kantoi la dia taw aku bukan orang sini.
menggelabah.
dan2.aku cakap dekat kawan aku yang naik teksi sekali.
"eh nak taw tak, dulu kat jalan ni la hery punye motor pancit."
kawan layan baik punye..
"yeke.dah tu buat macam mane?"
balas mesti lagi baik.ayat mau sedap.
"kat sini da dekat sangat umah dia.panggil member dia datang la.member dia ramai kat sini"
padahal.celah mane aku penah jalan2 ngan hery kat sini.
menipu.menipu ye maizatul
tapi hati senang.
atleast, driver tu taw, aku da familiar ngan tempat tu.
possibility nak kene tipu kureng~
tenang.

suara dari hati.
aku rindu sangat2 kat seorang hamba allah yang aku pernah sayang sangat2..
rindu.
rindu nak lepak macam dulu.
rindu nak bergelak sakan macam dulu.
rindu nak mengadu pada dia
entahla.
aku sendiri yang pilih jalan untuk jauhkan diri dari dia
aku tipu perasaan aku sendiri
setiap kali dia ajak keluar.aku cari alasan.
setiap kali dia kol.aku kate busy
setiap kali dia ajak chat.aku buat2 offline
bukan aku taknak.hati aku meronta2.tapi.dia milik orang lain sekarang.
milik kawan aku sendiri.

aku penat menipu memberi alasan
penat lagi menipu diri sendiri
pedih.tapi aku dah janji pada diri sendiri.aku taknak rapat dengan pakwe orang.
lagi2 dengan orang yang pernah aku sayang sangat2.

aku taw ape rase nye bile pakwe kite keluar ngan perempuan lain
walaupon kite cakap ok.
tapi, hati takkan penah tenang
aku taknak buat kawan aku tak tenang.
lagipun.kalau aku keluar dengan pakwe orang.ape kawan2 aku fikir
walaupon sepatutnya benda ni tak jadi masalah.
sebab orang tu pernah jadi sebahagian dari hidup aku dulu.
tapi.nak buat macam mane.

hidup ni perlu pengorbanan
dan sekarang aku perlu korbankan hati, keinginan aku sendiri
aku kecewa sebab menipu diri sendiri
aku kecewa dengan orang yang aku sayang.
aku kecewa dengan kawan aku
aku kecewa dengan ape yang jadi

aku cube redha.
tapi redha tu bukan senang
payah memang lagi2 bile benda yang kau cube elak ade depan mata
perit memang bile ape yang kau selalu buat dulu da di replace dengan orang lain.
positif.
mungkin tuhan ambil orang yang paling aku sayang hari ni.
nanti DIA akan beri orang lain yang lebih menyayangi aku.


orang kata.tak salah menipu untuk jaga hati.
aku kata.TENGKORAK MU TAK SALAH!

~mungkin ini memang jalan takdirku.mengagumi tanpa dicintai.tak mengapa bagiku.asal kau pun bahagia dalam hidupmu.
by ungu and always used by blogger radin fadli in his post.~





12 comments:

Alif said...

perghhhhh,terbaik r taktik ko tu...
bley eden tiru...

fara said...

Frh pun slalu pleh jalan camni.
Wat ape kite baek dgn pakwe org.
Tp at same time kite saketkan ati perempuan laen.
kite same2 perempuan patot lg paham ati perempuan laen kan.
wpun die kate die ok je.
tp dlm ati sape tahu :)

memy, jgn riso k.
soon ur prince charming mesti muncul just 4 u :)

♦♦orked♦♦ said...

owh... aku x benci kerapu.. ske sgt2..

btw, if only aku ade kawan2 yg mcam ko, mesti aku x skt hati sgt. hehe=)

ko x menipu ske2, bg aku tu name nye PANDAI BAWAK DIRI...=)
aku pon slalu cmtu, ble kwn2 aku dh ade gf aku kurg kn cntact..=)
smpai kdang2 terasa bsan, tp at least xde org yg terasa hati dgn aku..

cikmemy said...

alif : haih.pakcik naik keta kemane2 ape dehal.jgn menipu.tak elok.tuhan marah.

fara : thanks for the words fara...rase macam betulla ape aku buat bile fara pon buat cenggitu jugak..

orked : u r my fren dear~hmm...kalau taknak terase ngan orang, elakkan org terase ngan kite...insyaallah.tuhan kan adil..

beautiful_rose said...

penipuan paling besar yang aku buat adalah dengan MENIPU HIDUP aku sendiri.







kenapa perlu mempurakan apa yang nyata?
sigh~

sebelas said...

manusia penipu nie mmg bahaya !

aqish basir said...

betul !!
penipu,menipu,tertipu..sume pnh buat hehhe

tapi qis pnh menipu diri sendri untuk mak abh

skrng menyesal gleeee

hamzah ian said...

hari2 gua kena tipu.. haaa

Eazy Izzuddin said...

x baik menipu
hehe
:P
tipu sunat leyh

Naqib Mohamad said...

bagi aku tak salah nak menipu demi nak jaga hati. HAHA

radin fadli said...

tipu itu indah
*tertiber

Cik Akma said...

sekali sekale tipu pon boleyhhh! hee~