Monday, January 3, 2011

tulisan dari hati


assalamualaikum korang2 semua

wow!sudah tahun baru la. and this is my 1st entry for this year
(pemalas punye budak!)

2010 dah melabuhkan tirainye dan kalau boleh aku nak lupekan perkara2 sedih 2010.
sebab 2010 memang sangat2 sedih~
macam2 benda2 jadik dan end of the year, skrin lappy aku pecah.
yang ni memang sedih sampai aku duduk peluk lappy tak terkate, tibe2 mencurah air mata~sadis!

2011
patotnye esok aku da start kelas, tapi i m still at home?
normal la tu.
malas nak balik ari ni sebab x suke la bersesak kat stesen bas tu..ramai sangat orang
padahal hati berat nak tinggalkan umah
(dasar ciwek memang begini)

tahun 2011 ni banyak benda yang aku nak achieve.
aku dah aim awal2 ape yang aku nak, dan hopefully aku tegar untuk berusaha dan berkorban untuk dapatkan ape yang aku aim tu
perlu dan harus kuat ye maizatul utk mase depan sendiri juga

azam.
ye.perlu cerita pasal azam
azam aku taun ni, aku nak lebih banyak tersenyum banding tahun lepas
bye2 zaman yang menyedihkan
bye2 perkara2 yang nonsense.
bye2 orang2 yang menyesakkan
sekali lagi.aku perlu kuuuaaaaaaaaaaaaaaaaat sangat2 utk harung semua ni

oh ye.lupe nak bagitaw kenape pilih utk tersenyum sebagai azam
sebab utk tersenyum, aku perlu achieve dan buat banyak bende yang bagus2.
so, bile aku berjaya buat sesuatu, aku akan hepi dan mestilah tersenyum.simple.

tahun baru ni aku ade beberapa impian
impian adalah benda yang sangat2 susah nak tercapai sebenarnye

paling2 aku impikan sekarang, aku nak tgk mak bapak aku hepi aje dengan aku.
apelagi mampu aku bagi kat mak bapak aku
nak bagi duit takde, so, aku nak hepikan dorang dengan care lainlah
takmau dah mak bapak aku pening2 dengan aku lagi.
tak mau dah tgk diorang sedih n risaukan aku
sebab diorang dah berkorban terlalu banyak.banyak sangat2
thanks mak bapak.atul bukan sesape tanpe mak ngan bapak

lagi 1,aku nak tgk exbuayapren aku sambung belajar balik
mesti pelik kenapa aku beriye ngan exbuayapren aku.
sebab sejak aku kenal hati dia dulu, aku dah janji ngan diri aku, aku nak sangat2 tgk dia berjaya n hepi dalam hidup dia walaupon jodoh kitorang tak panjang.
dia skrang dah ade gf.but i dont mind.aku bukan nak cinta dia.aku cume nak tgk dia berjaya.tak salahkan?

hmm...banyak lagi impian aku yang aku nak share.
tak boleh tulis panjang2 lagi esok dah janji ngan abang nak daftar budak2 kat sekolah.
bye2 korang

~kenapa tetibe aku rase macam tulis diari ni?takpelah.setahun sekali.~



4 comments:

FarhanaDr said...

sama ler kita.. 2010 adelah tahun yg banyak sangat kesedihan.. huuu.. tapi nak bangkit dan lupakan kesedihan.. selamat melaksanakan azam 2011 cik memy.. Salam tahun baru.. :)

radin fadli said...

aduh..macam mana boleh pecah?tekan keyboard kaut sangat, atau kata-kata terlalu tajam semasaberblog? baiknya tolong register budak2 sekolah..=) happy 2011

Faizul said...

2011 ni tak nak buat azam nak kahwin ke?
(hoihhh kemainnya soklan aku hahaha)

abe long said...

mesti tekan kuat sgt nih pasal nk taip bg laju..kononnye touch screen kot