Thursday, April 28, 2011

isteri je pon.awek i lagi berharga ok!



tipikal drama melayu

bercinta dengan orang lain
pastu mak bapak tak restu suruh kawen dengan pilihan mak bapak
kawen la dengan pilihan mak bapak tu.katanya anak mendengar kata la kan

dah kawen.
senyap2 still keluar still bercinta ngan pasangan lama
suami ke isteri ke, layan macam tak wujud,
layan teruk2.
musykil.
yang dulu pi kawen pasaipa?

ending tipikal drama melayu,
nak buktikan cinta tu agung la sangat.
isteri, suami yang kawen paksa bercerai,
kawenlah pastu ngan pasangan yang dulu cinta terhalang.
...........(bodoh)

yang duk agungkan sangat cinta sebelum kawen tu pasal ape ntah
yang betul2 ikatan sah dimain2kan alasan kawen paksa
jodoh tu semua keje tuhan.
kawen pakse pon kire dah ditentukan kan.

wajar emosi.
kalau kat tv duk tayang macam ni hari2.
manalah kadar perceraian kat malaysia ni tak meningkat kan..
cubelah bandingkan dengan cerita hindustan,
jarang tengok kes bercerai berai,
main belakang lagilah tak kan,...
huh~

p/s : i m malay drama lover.~

~ soalan pertama bile berkawan dengan lelaki.do you have wife?~


2 comments:

Alif said...

haram tu maen belakang...
wakakaka,
smue tu x penting,yg penting KERJA,
minggu depan da start keje...kejap je rest lepas exam ni..huhu

pisau belati said...

mentaliti...