Thursday, April 7, 2011

warden yang tak bergona same sekali



last week, my nephew, angah pengsan kat asrama
sebab terlampau penat + kurang energy sangat2 da kot..
dia pengsan yang sedar tapi dah terdiam tak leh nak wat ape cakap pon tak leh dah.

warden asrama bawak angah pi klinik depan asrama tu
klinik tak terima case dia .
so kene anta hospital.
then warden tu kol abang aku merangkap bapak angah utk amik n bawak angah pi hospital.
alasan : polisi asrama warden tak leh anta budak tu g hospital without ibu bapa.
(nak menipu beragak la bro!)
.
.
.
.
.
.
grrr...
geramnye aku dengan warden tu.
tak leh ke dia hantar angah terus g hospital
budak tu dah separa sedar kot
lagi mau kol bapak dia pasal.

warden oi..
kau ade kereta kan?
kalau pon ko malas, ko ade tepon kan?kol la ambulans.

aku bukan la geram sebab abang aku terpakse anta anak dia sendiri
tapi, warden ni agak melampau la.
alhamdulillah la abang aku ni berkereta + umah pon dekat ngan asrama anak dia
cube imagine kalau ade budak lain yang bapak dia takde kereta, umah jauh.
camne nak datang tengah malam amik anak anta g hospital.

kau dah jadi warden, tanggungjawap ko besar tahu
memang bukan anak kau
tapi come on la brader...
budak tu sakit kot
nasib baik abang aku cepat sampai.
kalau lambat sampai?

brader warden oi, jangan kate lah ini polisi or whatsoever.
dulu aku duduk asrama tu jugak.
aku demam biase jek pon.
tapi warden aku siap anta aku sampai depan pintu umah kot.
pftttt.

~kalau pengsan tu still boleh jalan bayar tambang bas, mesti warden tu bagi 3rm suh angah naik bas g spital sendiri agaknye.huh~



3 comments:

beautiful_rose said...

aku tolong sekehkan warden tu?

Alif said...

benda ni da terjadi kat diri aku tyme poly shah alam dulu,warden x guna,naseb baik de kawan2 aku...appreciate it...

x pe,dunia ibarat roda,x slalu diatas,x slalu dibawah,pahit manis akan dirasai juga,x kena kat batang hidung,kena kat anak,cucu cicit mereka,tyme tu baru terhantuk kepala n terus tersedar...

radin fadli said...

Kita baki jer warden tu....sengal unta punya org, dah sakit tolong la antar....