Saturday, June 4, 2011

hikmah.pengajaran.abg ijam

hai.
semalam hari sangat down pada aku
customer kek dah bising sangat2 sampai aku pon taktaw nak jawap ape lagi
semua mintak tracking no.
bukan aku tanak bagi tapi supplier aku tu
80 kali aku kol tak angkat phone sape tak bengang kannnn
aku tahan2kan.
last2 dah tak tahan,
aku kata jek.kalau awak tipu saya, saya report polis
dah baru nak hantar track no.
kalau hantar awal2 kan senang
bukan aku mintak duit.
mintak track no kotttt
ish geram


last2 sebab dah geram dan banyak sangat masalah ditambah dengan nasihat cik sarah, aku pon decide nak berhenti amik kek dari dia
sedih giler kot.
aku explain satu persatu kat customer aku
nasib la diorang paham condition aku
order kali ni pon aku refund semula duit tu

sedih.kecewa.
baru ingat nak cari duit lebih sket,.
yela..
aku ni dah la suke berjalan
suke makan
duit ptptn dahla sikit
kalau boleh aku nak stop ler mintak duit kat mak ngan bapak
sebab aku taw, selagi aku x stop mintak duit, selagi tu la mak meniaga
hmmmmmm

semalam otw balik umah dari putrajaya, aku memang down
aku rasa macam hangat2 taik ayam jek bisnes aku ni
yelaaa
baru sebulan kot dah kene tutup
tapi..takpelah
bak kata sarah n kak dayah
aku bukan hangat2 taik ayam, tapi aku ada masalah ngan supplier
hurmmmmm..

nak carik supplier baru pon takde mood
i admit, memang supplier aku tu senang nak berurusan
but the problem is dia selalu ambil lewa hal2 yang penting
yang kene marah dengan customer nye aku,bukan dia.haihhhh.

tadi bang ijam panggil aku.dia tanya pasal supplier baru yang dia carikan
aku ngadu la kat dia pasal supplier aku
abg ijam bagi best solution kat aku
dia dah dapat cari supplier dengan harga yang lagi murah.orang tu ex staff dia.hehe
best2
tenkiu abang for the solution n advices.
aku pon satu hal
susah2 mak anta abang g belajar jauh2 jadi marketing manager, aku berlagak sombong taknak tanye ...kan daahhhhh..

papepon, ade hikmah n banyak pengajaran yang aku terima selama sebulan ni
doakan aku dapat cari duit poket lebih eh kengkawan
kalau aku kaya, korang gak dapat tempias sikit2..
well, aku kan baik hatiiiiiii.*plis muntoh sekarang.hehe

byeeeeee

1 comment:

Alif said...

untung ade abang,
ade gak yg nak bantu....
so,klau ade abg ngan kakak tu,jgn malu2 utk tanye pengalaman n pendapat diorang,confirm diorang bg pendapat yg baik2,
org yg x de abg or kakak ni,lagilah kena berdiri atas kaki sendiri....