Thursday, June 23, 2011

jangan nak buat muke sangat sebab kau pon naik bas bukan lancer.

sekarang tiap petang balik kerja naik bas.
penuh bas dengan orang negara seberang...
yelah.dorang kan keje jadik cleaner kat pejabat2 kerajaan putrajaya ni haa...

mase naik bas, aku selalu geram dengan orang malaysia.
suke buat muke kat orang2 seberang ni.
driver bas pon kadang2 suke tinggi suara kat dorang ni.
apehalnye ntah.aku rase aku tak nampak pon salah dorang ni.

bile aku nampak orang kite duk buat muke ni.
aku jadi geram.
sebab aku taw ape rasenye duduk kat tempat orang walaupon sekejap
mase kat taiwan, naik bas.dalam bas tu memang aku dan kawan2 jek yang pakai tudung.
yang lain semua mamat2 jambu dan awek2 seksi.
dia nye pandang kat kitorang
macam nampak alien turun bumi....
sumpah tak selesa perasaan tu

dah kau orang malaysia ni.
jangan la pandang2 orang seberang tu macam orang tu penjenayah.
dorang tu manusia gak
ntah2 hati dorang lagi baik dari kau.
jangan nak racist sangatlah.


~selalu pesan kat diri sendiri,kalau pandang serong kat orang seberang ni, nanti org sgapore lak pandang serong kat ery.tak gitu?~

9 comments:

beautiful_rose said...

tu la org kita...suka pandang rendah pada org lain kadang2.jgn kan kata org seberang,org sendiri pun diaorg boleh nak racist...

HEROICzero said...

heh. yang memandang tu tak pernah rasa dipandang.

HonEyBuNNy said...

itu la..

xsemua orang yg kita nampak macam "jahat" jahat tau...

sedangkan org tu lebih baik lagi hatinya...

James Alexander said...

tenang saje...


mereka pasti akan merasainya juga...

cikmemy said...

beautiful_rose : manusia begitu adalah orang x sedar diri.

HEROICzero : kite pandang dia balik .pandang keji.boleh?

honeybunny : yep.buruk2 depa pon, depa carik kerja halal.kalau depa takde, sape nak jadik cleaner ?

james alexander: aku doakan.

vampire's lovex said...

aku pon kesian kat pendatang2 kat negara kita tu,,x baik ohhh main tengking2...dorang pon manusia jugak...

ABU said...

ya betul tu...mana ada alien kat malaysia ni..diorng pun manusia gak kan is is tak baik buat muka mcm tu kat diorng..:)

aizamia3 said...

kalau tak suka pun diam2 sudahlah.. jangan sampai buat muka tak suka tu..

cikmemy said...

vampire' lovex : yang menengking tu org tak pernah rase susah kot sebab tu dia sesuke ati tengkin org lain.

abu : tau taakpe..lenkali kite pandang dia balik

aizamia3 : betul.betul.betul