Friday, March 25, 2011

happy birthday diri sendiri



kanak-kanak











hari ini...
selamat ulangtahun ke 22 kepada diri sendiri dan ke 27 kepada muhammad hairie.
semoga hidup kita lebih bermakna dan lebih diberkati.

tahun ni aku harap
.
.
.
.
.
~ makin terer aku masak ~
~lebih matang ~
~dipermudahkan segala urusan~
~dikurangkan emo2 bagai~
~dapat carik duit beli motor bebanyak~
~semakin menjadi 'perempuan'~
~keluarga bahagia tanpa anasir2 luar~
dipertemukan jodoh yang benar2 jodoh.

korang.cepat wish aku cepat!gehehe

Thursday, March 24, 2011

do you know?


dulu kite selalu bersame.
susah senang, awak jek ade dengan saye
dengan saye bercerita.dengar saye membebel.dengar saye nangis.
bile saye perlukan seseorang,
awak orang pertama datang

mase tu awak la paling paham saye
awak ubah saye jadi orang yang kuat
jadi orang yang tabah
jadi orang yang berfikir.

tapi, sekelip mata.
semua berubah
semua dah takde.
semua hilang.
awak dah takde disamping saye.

salah saye.
salah saye sebab sayang awak.
salah saye sebab lari dari awak.

tapi nak buat macam mane, saye manusia biasa
saye ingatkan saye kuat, tapi rupenye tak.

awak, sekarang alhamdullillah saya da dapat terima kenyataan yang awak bukan untuk saye
saye taw ade orang lain yang lebih baik untuk saye.

tapi, saye cume nak awak taw.
saye rindukan persahabatan kite.
saye rindukan awak.
tapi, rinduke awak pada saye?

saye taw jawapannye tak=(hmmmmm...


Sunday, March 20, 2011

ketat perut part 1



malam ini makan2
penat buat persediaan.
pagi2 bangun pergi pasar basah
teruja banyak benda fresh.
boleh jadi gile tgk udang lentik2
ayam gebu2
ikan tak merah2 lagi
(fine,nampak sangat dah bertahun tak pergi pasar pagi.)

ok lah.saje gedik nak tulis padahal takde ape pon
kesian korang yang bace mende merapu ni..gehehe.
byeeee....



Sunday, March 13, 2011

fanatik.aku sanggup mati keranamu.



manusia sekarang banyak yang fanatik.
fanatik pada perkara yang ntah hape2
fanatik pada artis.
fanatik pada politik
fanatik pada kekasih sendiri
fanatik pada kereta
fanatik pada wedding (aku)

haritu aku makan2 ngan hery
tengah tengok tv, keluar pulak ade 1 artis ni memang comel.
aku cakaplah.ieee.comelnye.
dan2 kene sound.

"artis jek pon..bukan nye ape...ape yang nak dibanggakan..dia pon orang biase same macam kite"

...................................................................

fanatik ni budaya yang sangat membimbangkan.
orang kalau dah fanatik, dia dah tak nampak ape yang buruknye bende yang dia duk suke sangat
samelah macam politik.
aku meluat kot tengok politik malaysia.
politik kotor.
sekarang ni, politik kotor dah pon menerjah universiti.

sebagai seorang yang layak mengundi,
aku takkan pandang parti ape yang bakal memerintah kawasan aku
tapi aku pandang siapa pemerintah kawasan aku
sebabnye senang.
tak semua calon pembangkang baik.dan tak semua calon kerajaan, jahat.

tapi kita, orang kita sekarang
minda kita sekarang
terlampau fanatik
bile ade satu isu yang tak puas hati.
mulelah maki sane, maki sini
mencarut sane , mencarut sini
padahal, pengetahuan pasal bende tu zero.
sebijik macam tin kosong
ikut jek ape orang buat.
takde pendirian.

pelik.
untuk ape maki , mencarut , gaduh, tunjuk perasaan, rusuhan segala?
sesuatu perkara kan mesti ade jalan penyelesaian.
emosi memang takkan lari dari diri kita
tapi sampai bila nak biar diri dikuasai emosi sampai taktaw nak cari jalan selesai masalah yang dihadapi?

please.
orang kita.
minda kita.
dan diri aku juga.
berubahlah.
fanatik, tak membawa kemane.

~kita semua serupa.makhluk Allah yang maha Esa.~